Apple vraj o bezpečnostnej chybe Spectre a Meltdown vedel už pol roka! Majitelia iPhonov podávajú obrovské žaloby!

Spoločnosť Apple má pravdepodobne pred sebou pomerne náročnejšie obdobie. Viacerým majiteľom jablčných zariadení už došla trpezlivosť a rozhodli sa jablčnú spoločnosť žalovať, a to hneď pre dva dôvody. To vyplýva z najnovších súdnych dokumentov, ku ktorým sa dostal zahraničný server macrumors.

Meltdown a Spectre sú veľmi závažné zraniteľné chyby, ktoré využívajú mechanizmus, aby z procesora dokázali vytiahnuť veľmi citlivé a dôverné informácie, čo umožňuje hackerom získať prístup ku viacerým citlivým veciam. Touto chybou sú dotknuté všetky moderné Intel, AMR, AMD a Nvidia čipy, takže problém je skôr globálny v celom segmente počítačov, tabletov či smartfónov.

Anthony Bartlingová a Jacqueline Olsonová podali na spoločnosť Apple žalobu v americkom súde v San Jose, v mene každého, kto si kúpil zariadenie založené na ARM technológií, ktoré Apple navrhol, od čipu A4 až po A11 Bionic. Dotknuté sú takmer všetky iPhony, iPady, iPody Touch a dokonca aj chytrá televízia Apple TV. V sťažnosti sa píše, že Apple vedel o bezpečnostnej chybe, ktorá viedla k vzniku Meltdown a Spectra. O tomto probléme údajne spoločnosť Apple vedela už od júna 2017, kedy sa to mala spoločnosť Apple dozvedieť od firmy ARM Holdings PLC, ktorá licencuje architektúru ARM. Vraj keď sa spoločnosť ARM Holdings PLC dozvedela o chybe, okamžite o tom informovala svojich partnerov ako Apple či Google, takže Apple musel mať dostať času na uvoľnenie nejakej aktualizácie. V sťažnosti sa tiež píše, že je nepravdepodobné, že by Apple vedel opraviť chybu Meltdown a Spectre bez toho, aby neklesol výkon zariadenia o 5 až 30 %.

Apple iba minulý týždeň vydal opravné aktualizácie pre svoje všetky podporované zariadenia. To je pomerne dosť dlhý čas od doby, odkedy o tom spoločnosť už údajne vedela. Sťažovateľom sa teda nepáči to, že Apple o probléme mlčal a čakal, kým vlastne neprepukne.

Súdne spory pribúdajú aj pre úmyselné spomaľovanie výkonu 

Pred pár týždňami sa tiež prevalila kauza o tom, ako Apple spomaľuje výkon svojich zariadení, aby dosiahol čo ich najlepšiu výdrž batérie. Užívatelia sa však cítia byť oklamaní, keďže sa ich nikto nespýtal, či súhlasia so spomaľovaním. Pre túto kauzu je už dnes k dispozícii najmenej 39 žalôb a dňom čo dňom pribúdajú ďalšie.

Keď sa samotná kauza prevalila, spoločnosť Apple urobila vyhlásenie, v ktorom uviedla, že nedochádza k nijakému úmyselnému spomaľovaniu iPhonov. Apple teda kritiku dementoval a povedal, že každá batéria starne a spoločnosť chce užívateľovi priniesť čo najdlhšiu výdrž batérie. Zároveň jablčná spoločnosť dodala, že kto chce získať späť svoj 100 % výkon, tak si musí vymeniť svoju starú batériu za novú, čo sa opäť viacerým spotrebiteľom nepáčilo, a tak neskôr prišlo k celosvetovej výmene baterky pri iPhone 6, a to za poplatok 30 eur. Majitelia iPhonov si však myslia, že nie je normálne, aby platili za to, aby získali deklarovaný výkon a Apple má batériu vymeniť sám a bezplatne, alebo nespomaliť výkon ich zariadení bez ich súhlasu.

KOMENTÁRE

Pokračovaním na webe súhlasite s používaním súborov cookies. viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close